loading...
آژانس مسافرتی قصران گشت
آژانس مسافرتی قصران گشت بازدید : 92 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند یکی از راه های مهاجرت است که معمولاً برای افرادی که فرزند دانش آموز دارند، مورد سوال می شود. مهاجرت از طریق تحصیل فرزند موضوع این مقاله است و به تمامی جنبه های این نوع مهاجرت می پردازیم.

پیش از شروع بحث بهتر است در ابتدای راه بدانید که منظور از «فرزند» در مهاجرت از طریق فرزند در واقع فرزند زیر 18 سال است که در مقاطع پیش از دانشگاه (دبستان، دبیرستان دوره اول و دوم) تحصیل می کند. اگر فرزند شما دیپلم خود را گرفته و در صدد ورود به دانشگاه است، این روش مهاجرت برای شما بعنوان والدین او امکان پذیر نیست.

اخذ ویزا از طریق تحصیل فرزند

همانطور که می دانید و ما نیز بارها در مقالات مختلف به آن اشاره کردیم، مهاجرت به معنای این است که شما اقامت دائم کشور موردنظرتان را به دست آورید و این پروسه راحت و سریع اتفاق نمی افتد. شما قبل از تکمیل مهاجرت و اخذ اقامت دائم نیاز دارید تا در ابتدای کار موفق به اخذ ویزای موقتی شوید که زمینه حضور شما در آن کشور را فراهم می کند.

پس از اخذ ویزا و ورود به کشور موردنظرتان، از طریق انجام برخی اقدامات می توانید برای دریافت ویزای دائم و در نهایت اخذ شهروندی و پاسپورت آن کشور اقدام کنید.

پس شاید «اخذ ویزا از طریق تحصیل فرزند» عبارت درست تری نسبت به «مهاجرت از طریق تحصیل فرزند» باشد. ابتدا فرزند شما باید موفق به اخذ ویزای دانش آموزی کشور موردنظرتان شود و پس از آن شما بعنوان سرپرست او برای اخذ ویزاخودتان بخاطر اینکه فرزند زیر 18 سال شما در حال تحصیل در آن کشور است، اقدام کنید.

ویزای گاردین

همانطور که شما فکر می کنید فرزند زیر 18 سال شما برای تحصیل در مدارس کشوری خارجی به یک سرپرست در آن کشور نیاز دارد، قوانین مهاجرتی کشورهای خارجی نیز همینطور فکر می کنند.

فرزند زیر 18 سال شما برای تحصیل در مدارس خارجی نیاز به معرفی سرپرستی در آن کشور دارد. اگر بستگان شما در کشور موردنظرتان زندگی می کنند و اقامت این کشور را دارند، می توانید آنها را بعنوان سرپرست فرزندتان انتخاب کنید؛ در غیر این صورت، می توانید خودتان اقدام به اخذ ویزا کنید، ویزایی که طبق قوانین مهاجرتی «ویزای گاردین» شناخته می شود و  اخذ آن در واقع همان اخذ ویزا از طریق تحصیل فرزند است.

شما از طریق اخذ ویزای گاردین می توانید همراه فرزندتان در آن کشور اقامت داشته باشید و با انجام برخی اقدامات به فکر اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان باشید.

قوانین مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

این روزها و با شرایط اقتصادی که شاهد آن هستیم، بسیاری از والدین به فکر تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال خود در سایر کشورها هستند تا بتوانند زمینه یک آینده بهتر را برای فرزندانشان رقم بزنند و نیم نگاهی نیز به اخذ ویزا و مهاجرت از طریق تحصیل فرزند در مدارس این کشورها داشته باشند.

تحصیل زیر ۱۸ سال در خارج از کشور و مهاجرت والدین از طریق تحصیل فرزندان، قوانین و مقررات خاصی در سطح بین المللی دارد. برخی از قوانین در همه کشورها یکسان است و در برخی از آنها تفاوت های گاهاً زیادی دیده می شود. 

امروزه اغلب کشورها تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال و اعطای ویزای موقت به والدین از طریق تحصیل فرزندانشان را با داشتن شرایط خاص می پذیرند اما کشورهای انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا شرایط بهتری در این نوع اخذ ویزا و مهاجرت دارند؛ موضوعی که باعث شده بیشتر اینچنین درخواست ها برای این کشورها باشد.

شما از طریق مهاجرت استانی کانادا (روش PNP) می توانید هر استان کانادا که علاقمند به سکونت و زندگی در آن هستید را انتخاب و مقدمات اخذ اقامت دائم کانادا را فراهم کنید.

شرایط اخذ ویزا از طریق تحصیل فرزند

  • داشتن فرزند 6 تا 18 ساله

  • داشتن تمکن مالی (شما تا شاغل شدن راه زیادی در پیش خواهید داشت بنابراین باید از پس هزینه های زندگی خود و فرزندتان و همچنین هزینه های تحصیل در مدارس کشور موردنظر بربیایید)

  • اخذ پذیرش از یکی از مدارس (نیاز به مدرک زبان برای دانش آموز نیست)

  • اخذ ویزای دانش آموزی برای فرزند زیر 18 سال

  • اخذ ویزای گاردین برای یکی از والدین (نیازی به مدرک زبان نیست)

    مهاجرت از طریق تحصیل فرزند چگونه است؟

    فهمیدیم که شما از طریق تحصیل فرزند زیر 18 سال خود در یکی از مدارس کشور موردنظرتان، می توانید ویزای گاردین را اخذ کنید تا بعنوان سرپرست و کفیل فرزندتان وارد خاک آن کشور شوید تا نیازهای مالی و عاطفی فرزندتان را تأمین کنید اما سوال اینجاست که رویه اخذ ویزای دائم و در نهایت اخذ شهروندی و تکمیل مهاجرت خود و خانواده‌تان به کشور موردنظرتان چگونه است؟

    شما پس از فراهم آوردن شرایط اخذ ویزا از طریق تحصیل فرزندتان وارد خاک کشور مدنظرتان می شوید. همانطور که گفتیم فرزند زیر 18 سال از طریق ویزای دانش آموزی و یکی از والدین از طریق ویزای گاردین به کشور مربوطه اعزام می شوند. اگر قصد مهاجرت دارید، پدر یا مادری که همراه با فرزند اعزام می شود، باید تلاش کند تا ویزای گاردین خود را به یکی از ویزاهای تحصیلی یا کاری تبدیل کند.

    در روش اخذ ویزای تحصیلی، شما بعنوان پدر یا مادری که با ویزای گاردین وارد خاک کشور مقصد شدید، در ابتدا باید با داشتن مدرک زبان معتبر (معمولاً نمره بالای 6 آیلتس و فرقی نمی کند که این مدرک در ایران اخذ شده باشد یا بعد از سفرتان آن را گرفته باشید) نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه ها اقدام کنید. شما با اخذ ویزای دانشجویی زمینه اقامت دائم خود و خانواده تان را فراهم می کنید.

    پدر یا مادری که موفق به اخذ ویزای دانشجویی برای خود شود، دیگر نگران هزینه تحصیل فرزند خود نخواهد بود چرا که هزینه تحصیل فرزند زیر 18 سال رایگان می شود. او همچنین اجازه کار پیدا خواهد کرد (معمولا با محدودیت 20 ساعت در هفته) و همچنین می تواند برای همسر خود که در ایران است، درخواست ویزای کاری کند (این ویزای کاری زمینه کار تمام وقت همسر را فراهم می کند). لازم به ذکر است که با ویزای دانشجویی خود می تواند فرزندان زیر 18 سال دیگر خود را نیز به کشور موردنظر ببرد تا آنها نیز از تحصیل رایگان در مدارس عالی بهره مند شوند.

    پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیز به شما ویزای Work Permit اعطا می شود تا با در دست داشتن مدرک تحصیلی معتبرتان به دنبال کار بگردید. بعد از آن نیز می توانید به راحتی برای خود و سایر اعضای خانواده به دنبال اقامت دائم باشید.

    هزینه مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

    همانطور که بارها در این مقاله اشاره کردیم، پروسه مهاجرت از طریق تحصیل فرزند کمی پیچیده است. هزینه این نوع از مهاجرت بسته به اینکه کدام کشور را مدنظر دارید، متفاوت است.

    مهاجرت از طریق تحصیل فرزند از جمله روش های مهاجرتی طولانی است که به ازای تک تک اعضای خانواده هزینه در بر خواهد داشت پس تعداد نفرات خانواده شما نیز بر هزینه این روش مهاجرتی تأثیر گذار است.

    ثبت نام مدرسه فرزند 18 ساله‌تان و اخذ ویزای دانش آموزی او، ویزای گاردین شما بعنوان سرپرست، مدرک زبان معتبر و پذیرش تحصیلی دانشگاه برای شما و ویزای کاری همسرتان در کنار هزینه های زندگی و تحصیل خودتان، جمعاً هزینه روش مهاجرت از طریق تحصیل فرزند زیر 18 سال خواهد بود.

    هزینه مهاجرت از طریق تحصیل فرزند حتی در صورتی که کشوری را هم مدنظر داشته باشید، موضوعی نیست که بتوانید در وب سایت موسسات مختلف به درستی به آن دست یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه مهاجرت از طریق تحصیل فرزند با مشاوران ما در مجموعه قصران گشت  تماس حاصل کنید.می توانید از خدمات دیگر ما در مجموعه قصران گشت از جمله اخذ ویزا کانادا ، وقت سفارت و خدمات پیکاپ ویزا استفاده نمایید. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
آژانس خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت (عضو فعال یاتا) سال هاست که مشغول خدمتگزاری به هموطنان عزیز کشورمان و شرکت های تجاری در زمینه‌های مختلف صنعت توریسم می‌باشد.شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه‌های ویزا، وقت سفارت، پیکاپ و تور با ما تماس بگیرید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 496
  • بازدید سال : 2,749
  • بازدید کلی : 10,189